X

שיטות חיתוך אבן טבעית

עולם הריצוף והחיפוי מאבן טבעית הוא עולם של פלא – הפיכת חומר טבעי פראי ליצירות אומנות בבית הלקוח, המחזיקים לעשרות שנים. הפיכת חומר הגלם למוצר נעשה בתהליך ארוך של חיתוך אבן ושיש. בכתבה זו ננסה להציג את התהליך שעוברת האבן מהמחצבה ועד לסלון ביתכם.

חיתוך אבן טבעית על מנג'ל

כיום קיימות שתי שיטות לחיתוך אבן טבעית או שיש טבעי. בשיטה אחת, חותכים את האבן על מסור שנקרא מנג'ל (טליאן בלוק). בשיטת חיתוך זו, נהוג לחתוך לרוב אבני לקט או אבנים קטנות יחסית ממעמקי המחצבה, כאשר החיתוך מתבצע עד לרוחב של 60 סנטימטרים – באופן ישיר לרוחב האריח המתבקש.

חיתוך זה מתאים למגוון רחב של מוצרים – החל מאבני מדרך לגינה ועד ריצוף וחיפוי – פנים וחוץ.

לאחר מכן, עובר האריח בקו ליטוש קטן לעיבוד המתבקש, הכולל תהליכי הברשה, ליטוש מט, התזה או סיתות מוטבה.

איסוף סלעים לחיתוך באמצעות מנג'ל

איסוף סלעים לחיתוך באמצעות מנג'ל

חיתוך באמצעות מכונת גטר

השיטה השניה לחיתוך אבן טבעית מתבצעת על מכונה הנקראית גטר. לגטר סכינים רבות, לרוב מעל 100 סכינים. כאשר בשלב הראשון חותכים מהסלע עשרות לוחות. ולאחר מכן חותכים את הלוחות לאריחים בגדלים שונים לפי דרישה.

בדרך כלל, הסלעים המתאימים לגטר מגיעים מתוך מעמקי מחצבה מסודרת, שבה מנתקים את הסלע מהמחצב במספר שיטות, כגון חיתוך על ידי חוטים, ביצוע ניתוק הסלע מהמחצב על ידי חומרי נפץ וכו'.

במרבית המקרים, סלעים אלה, הנחצבים במחצבה מוסדרת, עוברים בדיקות בכל שכבה ושכבה. סלע אחד עשוי לספק מאות מטרים מרובעים של ריצוף או חיפוי, וזאת לאחר פריסה ומיון של הלוחות.

נציין כי בשתי השיטות ניתן לעבד את האבן בכל עיבוד מתבקש. קראו עוד על סוגי העיבוד שמציעה פארק האבן. בחיתוכי גטר ניתן לעבד את הלוחות בכל עיבוד, לדוגמא עיבוד התזה על ידי קו התזה, מלוטש או מט, על קו ליטוש, עיבוד מוטבה או הברשה. כאשר לאחר מכן יש לחתוך את האריחים לפי דרישה.

לוחות שנחתכו על ידי מכונת גטר לעיתים נחתכים לאריחים גדולים במיוחד, דוגמת לוחות למטבחים ולוחות Cut to Size לחדרים רטובים או למשטחי ריצוף בחללים גדולים על פי בקשת האדריכל/ית או המעצב/ת.

מחצבת אבן. כאן הכל מתחיל

מחצבת אבן. כאן הכל מתחיל

אנחנו בחברת פארק האבן מתמחים מעל ל-25 שנה ביצירת עבודות באבן טבעית ומספקים מגוון רחב של עבודות – ריצוף, חיפוי, אבני מדרך ועוד – במבחר סוגים של אבנים טבעיות ובכל סוגי העיבוד. מתכננים פרויקט? זקוקים לסיוע בעבודות אבן? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

`
בודק...